• Το να περπατάμε κάνει καλό τόσο στο σώμα, όσο στο μυαλό και στην ψύχη.
  • Έρευνες έχουν δείξει πως το περπάτημα βελτιώνει την καρδιοαναπνευστική ικανότητα, μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, φτιάχνει τη διάθεση και βοηθά στη διαύγεια του μυαλού.
  • Η σύνδεση των βημάτων που κάνουμε καθημερινά με τον έλεγχο του βάρους ερευνάται από την διεθνή επιστημονική κοινότητα.

Για να έχουμε απώλεια βάρους πρέπει να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες. Για να χάσουμε μισό έως ένα κιλό ανά εβδομάδα, θα πρέπει καθημερινά να έχουμε έλλειμμα 500 θερμίδων περίπου.

Αυτό μπορεί να επιτευχτεί αν περιορίσουμε λίγο την καθημερινή ποσότητα της τροφής που προσλαμβάνουμε και παράλληλα βάλουμε στη ζωή μας περισσότερη δραστηριότητα, κίνηση και άσκηση.

Το να μετράμε τα βήματα που κάνουμε, δεν σημαίνει πως ταυτόχρονα μετράμε σωστά και τις θερμίδες που καίμε. Είναι πιθανό να νομίζουμε πως κάψαμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που πραγματικά ξοδέψαμε, με αποτέλεσμα να τρώμε περισσότερο.

Τα 10.000 βήματα από μόνα τους δεν αρκούν για να ισορροπήσουν κακές διατροφικές συνήθειες και να επιφέρουν ουσιαστική απώλεια βάρους.

Στόχος μίας νέας μελέτης που έγινε στο Brigham Young University σε πρωτοετείς φοιτητές ήταν να εκτιμηθεί εάν η σταδιακή υπέρβαση των 10.000 βημάτων ημερησίως ήταν αρκετή για την απώλεια βάρους. Οι φοιτητές συμμετείχαν σε ένα πείραμα καταμέτρησης βημάτων. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες περπατούσαν είτε 10.000, 12.500 ή 15.000 βήματα την ημέρα, έξι μέρες ανά εβδομάδα, χωρίς να έχουν κάποιο συγκεκριμένο είδος διατροφής.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι φοιτητές μετά από 6 μήνες είχαν αυξήσει το βάρος τους 1,5 kg με 2 kg, κατά μέσο όρο.

«Η άσκηση από μόνη της δεν είναι πάντα ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να χάσουμε βάρος», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Bruce Bailey, καθηγητής της φυσικής άσκησης στην B. Y. U.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι έχει μεγάλη σημασία πού και πώς κάνεις τα βήματα που καταμετράς. Άλλη δυναμική στην απώλεια θερμίδων έχουν 10.000 βήματα που γίνονται σε ανηφόρα ή ανεβοκατεβαίνοντας σκαλοπάτια με γρήγορη ταχύτητα και άλλη περπατώντας χαλαρά σε ευθεία.

Γρήγορη ταχύτητα είναι περίπου 5,5 με 6 χιλιόμετρα ανά ώρα. Βέβαια, εξαρτάται και από τη φυσική κατάσταση του ατόμου.

Συμπερασματικά

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος απώλειας βάρους είναι να ακολουθούμε ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής, σε συνδυασμό με ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα άσκησης.  

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΠΟ:

Brigham Young University. (2020, February 13). 10,000 steps a day: Not a magical formula for preventing weight gain: Even far eclipsing 10K steps didn’t prevent weight gain for college