• Στην διεθνή επιστημονική ορολογία ονομάζεται Text – Neck, είναι ο πόνος στον αυχένα από τη χρήση κινητού.
  • 8 στους 10 θα βιώσουμε «Αυχενικό από Κινητό»

Μπορεί το κινητό να είναι μια πάρα πολύ χρήσιμη και έξυπνη συσκευή και να μας βοηθάει πάρα πολύ στην καθημερινότητά μας, ωστόσο πρέπει αυτή την έξυπνη συσκευή να την χρησιμοποιούμε έξυπνα.

Αν δεν την χρησιμοποιούμε σωστά και κοιτάζουμε συνεχώς και για πάρα πολλές φορές μέσα στην ημέρα την οθόνη, αρχίζει και δημιουργείται πρόβλημα στον αυχένα. Με την παρατεταμένη και μακροχρόνια χρήση του κινητού δημιουργούνται διάφορα προβλήματα στον αυχένα:

Πόνος στον αυχένα/ Πρώιμες εκφυλίσεις / Οστεοαρθρίτιδα στον αυχένα / Προβλήματα στους μεσοσπονδύλιους δίσκους / Επηρεάζονται οι μυς και οι σύνδεσμοι/ Επηρεάζεται η ίδια η δομή στην σπονδυλική στήλη/  Πονοκέφαλος /Αντανακλά πόνος στο άνω άκρο

Αναλόγως με την κλήση του κεφαλιού και ενώ κανονικά το κεφάλι μας ζυγίζει κατά μέσο όρο 4,5 κιλά, με μια κλήση 30 μοιρών κοιτώντας το κινητό μας για δέκα λεπτά,  το κεφάλι μας γίνεται 18 κιλά!!!

Οι μυς όμως μπορούν να αντέξουν 4,5 κιλά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σπασμοί, εντάσεις και να επηρεάζεται η δομική σταθερότητα της σπονδυλικής στήλης.

Αν σκύβουμε περισσότερο κοιτώντας το κινητό μας, έχοντας κλήση 60 μοιρών,  τότε η επιβάρυνση στο κεφάλι μας ισούται με 60 κιλά βάρους για τον αυχένα μας, τους συνδέσμους και τους μυς,  καθώς το παρατεταμένο φορτίο είναι αυτό που δημιουργεί το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να προστατευτούμε από το TEXT- NECK

– Διατάσεις για ευθυγράμμιση του αυχένα και στις δυο κατευθύνσεις

-Απλές ενεργητικές ασκήσεις (κάμψεις και στροφικές κινήσεις με επαναλήψεις)

-Κινήσεις προς τα εμπρός και στροφικές κινήσεις

-Για μείωση μυϊκού σπασμού υπάρχουν μερικά σημεία βελονισμού στη βάση του ινίου.

-Πιέζουμε σε αυτά τα σημεία

-Πιέζουμε τον τραπεζοειδή

-Δουλεύουμε και τον ανελκτήρα της ωμοπλάτης ο οποίος προσφύεται στον αυχένα.

Συμβουλές κατά πόνου στον αυχένα

-Κρατάμε το κινητό όσο το δυνατόν στο επίπεδο των ματιών.

-Κάνουμε διαλείμματα από την οθόνη περίπου κάθε 30 λεπτά.

-Περπάτημα και τεντώματα σε καρέκλα ή όρθια στάση «αποσυμπιέζουν»

Συμπερασματικά

Με “έξυπνη” χρήση του κινητού μας τηλεφώνου, δλδ εύκολες και απλές κινήσεις,  μπορούμε να προλάβουμε τον καθηλωτικό πόνο στον αυχένα.