• Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π. Ο. Υ.) τονίζει ότι όλοι οι άνθρωποι, όλων των ηλικιών και ικανοτήτων, μπορούν και πρέπει να είναι σωματικά ενεργοί.
  • Πέντε εκατομμύρια θάνατοι ετησίως θα μπορούσαν να αποφευχθούν, εάν ο παγκόσμιος πληθυσμός ήταν πιο ενεργός και πιο δραστήριος σωματικά.

Κάθε κίνηση μετράει για τη βελτίωση της υγείας, ειδικά τώρα στην  εποχή που ζούμε, καθώς διαχειριζόμαστε τους περιορισμούς της πανδημίας covid-19. Όλοι πρέπει να κινούμαστε καθημερινά με ασφάλεια και δημιουργικότητα.

Η τακτική σωματική δραστηριότητα είναι το κλειδί για την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων,  του διαβήτη τύπου 2, του καρκίνου, για την μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και του άγχους, καθώς και για την βελτίωση της μνήμης και την ενίσχυση της υγείας του εγκεφάλου.

Οι νέες οδηγίες του Π. Ο. Υ. με τίτλο “ΚΑΘΕ ΚΙΝΗΣΗ ΜΕΤΡΑΕΙ”,  προτείνουν τουλάχιστον 150 με 300 λεπτά ( 2,5- 5 ώρες), μέτρια έως έντονη αερόβια δραστηριότητα την εβδομάδα. Αυτό ισχύει για όλους τους ενήλικες (και τους ηλικιωμένους) συμπεριλαμβανομένων των ατόμων που ζουν με χρόνιες παθήσεις ή αναπηρία.

Για επιπλέον οφέλη στην υγεία πρέπει να κάνουν τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα άσκηση μυϊκής ενδυνάμωσης μέτριας ή υψηλής έντασης για όλες τις μεγάλες μυϊκές ομάδες.

Επιπλέον τα άτομα 65 ετών και άνω εκτός από την ενίσχυση των μυών, πρέπει να προσθέτουν δραστηριότητες που δίνουν έμφαση στην ισορροπία και τον συντονισμό, με στόχο την πρόληψη των πτώσεων.

Κάθε κίνηση μετράει και για παιδιά και εφήβους

Στατιστικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δείχνουν ότι τέσσερις στους πέντε εφήβους δεν έχουν αρκετή σωματική δραστηριότητα: τα κορίτσια σε ποσοστό 85% έναντι των αγοριών που είναι στο 78%. Οι συστάσεις του Π. Ο. Υ. για τα παιδιά και τους εφήβους (5 έως 17 ετών) είναι κατά μέσο όρο 60 λεπτά την ημέρα μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα.

Επιπλέον, τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα συστήνεται έντονη δραστηριότητα και ασκήσεις που δυναμώνουν τους μύες και τα οστά, π. χ. ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, ασκήσεις με σχοινάκι και άλλες ομαδικές ή ατομικές δραστηριότητες που ως χαρακτηριστικό έχουν το τρέξιμο και την αναπήδηση.

Επίσης, προτείνεται η μείωση του χρόνου της καθιστικής ζωής που παίρνουν τα παιδιά, ιδιαιτέρως η μείωση του χρόνου ψυχαγωγίας σε οθόνη.

Η σωματική δραστηριότητα είναι επωφελής και μπορεί να γίνει ως μέρος της εργασίας, του αθλητισμού, της αναψυχής ακόμα και της μετακίνησης. Μπορεί να περιλαμβάνει περπάτημα, ποδηλασία, χορό, αλλά και παιχνίδι και καθημερινές οικιακές εργασίες, όπως κηπουρική και καθαρισμό σπιτιού.

Συμπερασματικά

Η σωματική δραστηριότητα οποιουδήποτε τύπου και οποιασδήποτε διάρκειας μπορεί να βελτιώσει την υγεία και την ευεξία. Αλλά, όσο περισσότερη, είναι πάντα καλύτερη για την υγεία μας.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΠΟ:

https://apps.who.int/iris/rest/bitstreams/1315866/retrieve