• Το λιποίδημα είναι μία πολυγονιδιακή νόσος στην οποία παρατηρούνται ορμονικές διαταραχές και υπάρχει δυσανάλογη κατανομή λίπους στο γυναικείο σώμα.
  • Παγκοσμίως 1 στις 9 γυναίκες πάσχουν από λιποίδημα, όμως οι περισσότερες δεν το γνωρίζουν.

Το λιποίδημα, δηλαδή η άνιση κατανομή λίπους στο σώμα,  πολλές φορές μένει για χρόνια αδιάγνωστο με αποτέλεσμα η γυναίκα να προβληματίζεται για το τι έχει,  καθώς «κανένας» δεν της λέει και όλοι πιστεύουν ότι φταίνε «τα κιλά».

Σε γυναίκες με λιποίδημα συνήθως παρατηρείται πόνος στα άκρα- συνήθως στα κάτω άκρα-, μελανιές που δημιουργούνται εύκολα και κατακράτηση υγρών.

Υπάρχουν εύκολα tips που μπορεί μια γυναίκα να εφαρμόσει για να βελτιώσει την κατάσταση.

1 . Η άσκηση είναι το Α και το Ω. Χαλαρό ή γρήγορο περπάτημα καθημερινά για 20 λεπτά,  είναι μία πολύ καλή μορφή αερόβιας άσκησης που βοηθάει την αγγειοκινητικότητα και τη μυϊκή αντλία του σώματος μας. Το ποδήλατο επίσης προάγει τη μυϊκή ενεργοποίηση και την αποσυμφόρηση των ποδιών από τα οιδήματα. Μπορούν να γίνονται επίσης και μεμονωμένες ασκήσεις στα χέρια και τα πόδια.

3. Πολύ καλή ενυδάτωση χρειαζόμαστε καθημερινά ιδιαιτέρως τους καλοκαιρινούς μήνες. Συστήνεται να πίνουμε τουλάχιστον 2 λίτρα νερό την ημέρα, καθώς και  επαλείψεις με ενυδατική κρέμα στο σώμα μας για πλήρη ενυδάτωση.

4. Αν και είναι δύσκολο στις μεγάλες θερμοκρασίες, όσο μπορούμε να εφαρμόζουμε τα ελαστικά ενδύματα που έχουμε προμηθευτεί από την ειδική φυσικοθεραπεύτρια. Με αυτόν τον τρόπο συμπιέζουμε τα άκρα μας αποφεύγοντας την περαιτέρω συμφόρηση της περιοχής.

5. Η υδροθεραπεία είναι ένας συνδυασμός άσκησης και συμπίεσης ταυτόχρονα. Το κολύμπι και οι ασκήσεις στο νερό, βοηθούν να γυμναστούμε και να κινητοποιήσουμε τη λέμφο μέσω της υδροστατικής πίεσης και της άνωσης.

Συμπερασματικά

Υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπιστεί το λιποίδημα, σε συνεργασία με ειδικό γιατρό και φυσικοθεραπευτή.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΠΟ:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7465366/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6790573/