• Το χρώμα των φρούτων και των λαχανικών μόνο τυχαίο δεν είναι, αφού όπως δείχνουν οι μελέτες, είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τη θρεπτική τους αξία.
  • Το χρώμα συνδέεται κυρίως με τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν, τα οποία αποτελούν τις φυσικές χρωστικές τους.
  • Τα μωβ τρόφιμα έχουν τα δικά τους ισχυρά αντιοξειδωτικά, που όπως φαίνεται είναι πολύ ευεργετικά για τον οργανισμό μας.

Αναλόγως με το είδος των αντιοξειδωτικών τους τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν και συγκεκριμένες ιδιότητες και οφέλη για την καλή μας υγεία. 

Τα μωβ φρούτα και λαχανικά για παράδειγμα περιέχουν μια ειδική κατηγορία αντιοξειδωτικών συστατικών που ονομάζονται ανθοκυανίνες και φαίνεται ότι σχετίζονται με πολλά και σημαντικά οφέλη για την υγεία μας.  

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με μια νέα μελέτη ανασκόπησης, η οποία δημοσιεύτηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό / επιθεώρηση Journal of Nutrition and Metabolism, τα μωβ τρόφιμα: 

  • Σχετίζονται με καλύτερες γνωστικές/ εγκεφαλικές λειτουργίες.
  • Βελτιώνουν τη διάθεση.
  • Συμβάλλουν στην αναστολή του πολλαπλασιασμού των καρκινικών κυττάρων.
  • Μειώνουν τη συσσώρευση αιμοπεταλίων και μειώνουν τη χοληστερόλη.
  • Συσχετίζονται με καλύτερη λειτουργία των πνευμόνων και διατήρηση της αναπνευστικής λειτουργίας σε καλά επίπεδα στην πορεία του χρόνου. 

 

Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι :

  • Περιέχουν ανθοκυανίνες
  • Περιέχουν προανθοκυανιδίνες
  • Δεσμεύουν και εξουδετερώνουν τις «κακές» ελεύθερες ρίζες».
  • Μειώνουν το οξειδωτικό στρες.
  • Επιδιορθώνουν κυτταρικές βλάβες. 

Τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες είναι (ανά 100 γρ. τρόφιμου) 

  • Μωβ καλαμπόκι 1642
  • Raspberry 682 mg
  • Kεράσια 450 mg
  • Mωβ λάχανο 322 mg
  • Μύρτιλλα 300 mg
  • Βατόμουρα 163 mg
  • Μωβ πατάτα 159 mg
  • Μελιτζάνα 85 mg.